Activiteiten

  • steadinabfit1982 is geregistreerd lid geworden 3 maanden, 2 weken geleden

  • Chulak is geregistreerd lid geworden 7 maanden, 1 week geleden

  • Nome, Alaska is geregistreerd lid geworden 11 maanden, 2 weken geleden

  • ledenclubwinstmagneetnl is geregistreerd lid geworden 1 jaar, 2 maanden geleden

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Stel dat een klant nog zou twijfelen, welke afsluitingstechniek heeft dan je voorkeur?

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Wanneer heb je voor het laatst de plank mis geslagen bij een verkoopgesprek? Kun je aangeven wat er mis ging?

  • Menno Bouma wijzigde zijn profielafbeelding 1 jaar, 5 maanden geleden

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Stel dat je lead nog even wil nadenken over je aanbod. Hoe zou je dan reageren? Probeer iets te bedenken dat de urgentie verhoogd. Laat het weten in een reactie.

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Stel dat Menno de klant is en zegt: “Daar hebben we al iemand voor” of “Daar hebben we al iets voor”. Wat zou je dan zeggen? Laat het weten in een reactie hieronder.

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Stel ik vind je aanbod te duur, wat zou je dan zeggen? Gebruik de veer en sprong techniek. Laat het weten in een reactie!

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Deel je Elevator Pitch van 2 minuten in een reactie hieronder!

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Kopieer onderstaand naar een reactie en vul het aan met de kenmerken van je aanbod waar mogelijk:

    1. Financieel voordeel:
    2. Imago / status:
    3. Veiligheid / Zekerheid
    4. Gemak

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Bij een verkoopgesprek zijn tal van zaken belangrijk voor een goede overtuiging:

    – Houding
    – Gebaren
    – Mimiek
    – Oogcontact
    – Kleding
    – Uiterlijke verzorging
    – Geur

    Als je kijkt naar jezelf. Welke punten zou je kunnen verbeteren en hoe zou je dit aan kunnen pakken?

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Het kleurendiagram in deze oefening laat 4 kleuren zien met daarin een aantal kenmerken. Welk type persoon ben jij? In welke 2 kleuren kun je je het meest vinden? Laat het weten in een reactie.

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Een verkoopmodel zorgt voor structuur in het verkoopgesprek en brengt in kaart welke motieven worden vervuld met je product. Noem eens 3 kenmerken van je product, waarom iemand het om dat kenmerk zou moeten kopen en wat het oplevert voor je klant. Laat het weten in een reactie hieronder.

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Eén van de belangrijkste vragen van verkoop is ‘Waarom zou een klant jouw product moeten kopen?’. What’s in it for me?

    Waarom verhelpt je product het probleem van je doelgroep? Kun je in een reactie antwoord geven op deze vraag?

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Voordat je überhaupt het telefoongesprek begint, is er een mogelijkheid om bezwaren weg te nemen. Zodat klanten al enthousiast zijn en je de ‘vis’ alleen maar hoeft binnen te halen.

    Het begint allemaal met een spontane actie van de lead. Dit moment is erg belangrijk. Je laat de lead zelf iets ondernemen voordat je het gesprek aan gaat. Dit kan…[Lees meer]

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Weerstanden zijn vervelend als je een lead belt. Je wilt het liefst dat ze direct JA zeggen. Echter krijg je in 9 van de 10 keer bezwaren om je oren. Bezwaren kun je weerleggen door de veer en sprong techniek toe te passen.

    Je toont met deze methode begrip voor de situatie en de weerstand. Vervolgens spring je door je weerlegging in te brengen…[Lees meer]

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    Eén van de grootste oorzaken waarom veel ondernemers niet willen bellen is dat ze bezwaren krijgen van hun lead. De volgende bezwaren zijn mogelijk:

    – te duur
    – hebben we al iemand voor
    – geen interesse
    – we zijn al voorzien
    – geen behoefte
    – aanbod past niet bij klant (vaak door slecht vooronderzoek)
    – geen tijd voor

    Ga eens in gesprek met een…[Lees meer]

  • Menno Bouma heeft het onderwerp aangemaakt in het forum 1 jaar, 5 maanden geleden

    De eerste 10 seconden van een telefoongesprek zijn vaak het meest spannend. Je kunt de volgende 3 scenario’s krijgen:

    1. je belt niet gelegen
    Vraag op welke tijdstip het uit komt om te bellen en noteer dit in je agenda.

    2. geen interesse
    Vraag wat de reden is waarom het niet interessant genoeg is. Toon begrip en vertel hoe je aanbod toch…[Lees meer]

  • Meer laden